umnjakBoli Vas čeljust? Ne možete otvoriti usta? Muči Vas neugodan zadah? Imate visoku temperaturu? Sve su ovo klasični simptomi nicanja umnjaka, a osjećaj je sve samo ne ugodan.

Umnjaci su zubi koji posljednji rastu i to obično u dobi između 17 i 24 godine. Ukoliko postoji dovoljno mjesta u ustima umnjak se uspiješno probija van i ne stvara nikakve probleme, međutim ukoliko nema mjesta za nicanje umnjak će zapeti na drugom zubu, rasti pod drugačijim kutem od ostalih zuba i neće uspjeti niknuti do kraja te će uzrokovati bol i iritaciju.

Ako umnjak probija kroz zubno meso izaziva upalu zubnog mesa. Desni mogu postati bolne i natečene. Komadići hrane i bakterije se mogu prikupiti oko umnjaka i uzrokuju upalu, bol i oticanje i doći će najvjerojatnije do infekcije.

Takve umnjake, koji konstantno stvaraju probleme potrebno je izvaditi. Ovisno o anatomskom obliku i poziciji umnjaka, prepustite oralnom kirurgu odluku o najboljem i najoptimalnijem pristupu vađenja umnjaka.

Operacija vađenje umnjaka zove se alveotomija.

Za pacijenta ne bi trebala biti zabrinjavajuća činjenica da mu je potrebna operacija vađenja umnjaka. Postupak nije ništa gori od normalnog vađenja zuba, osim što se operacija radi u operacijskoj sali radi bolje kontrole sterilnih uvijeta.

Vađenje umnjaka se radi u lokalnoj anesteziji, a operaciju umnjaka bi Vam trebao napraviti specijalist oralne kirurgije. Operacija vađenja umnjaka je mala, sigurna i bezbolna operacija. Određena razina neugode postoji, no dobro sprovedenom lokalnom anestezijom je potpuno bezbolna. Operaciono polje je malo, zub se mora osloboditi i izvaditi, a rana zašiti.

Najtoplija je preporuka svakako dobro se naspavati prije zahvata!
Dobro naspavani i smireni bez problema ćete prebroditi taj ”stres”. Nenaspavani pacijent uvijek je znatno osjetljiviji, nemirniji i razdražljiviji. Svakako ne zaboravite pojesti nešto prije same operacije, kako Vam anestezija ne bi stvarala mučnine.

Opustite se i sve će biti u redu. Jedino što ćete izgubiti je problem kojeg će nadomjestiti tri do četiri mala šava koja se skidaju nakon tjedan dana.

Oporavak nakon vađenja umnjaka je vrlo individualan i ovisi o puno faktora. Neki odreagiraju jače, neki slabije, a neki nimalo na operaciju umnjaka.

No bitno je napomenuti samo da se držite postoperativnih uputa koje ćete dobiti od Vašeg doktora.

Kako podnijeti bol nakon vađenja umnjaka?

Kombinacija lijekova te čajeva i vodiva za ispiranje usta je najuspješnija metoda.

Ketonal, knavon, brufen, neofen, kafetin (ne preporuča se prije spavanja)… sve su to itekako korisni lijekovi protiv bolova. U ovoj fazi ne preporučuje se konzumacija Aspirina i Andola pošto produžuju vrijeme krvarenja.

Ispirite bolno mjesto s ohlađenim čajem od kamilice ili kadulje te odražavajte ranu čistom. Čista rana će prije zacijeliti te će Vam se tako prije smanjiti post-operatvina nelagoda.

Preuzmite članak u obliku PDF datoteke za kasnije čitanje:

Vađenje umnjaka